Celio to francuska marka odzieży męskiej założona w 1978 roku w Paryżu. W tej chwili sieć liczy ponad 1000 salonów, zatrudniających 1800 pracowników, w 56 krajach, na 6 kontynentach. Firma osiągnęła obrót 1,1 mld euro w 2013 roku, kiedy to zdecydowała się na ekspansję na polski rynek.
Z perspektywy Celio kluczowym wyzwaniem było zapewnienie managerom możliwości zdalnego obserwowania sytuacji w sklepie przy użyciu komputerów oraz smartfonów. Rozwiązanie miało być niezawodne oraz łatwe do rozbudowy w najbliższej przyszłości, zarówno o kolejne salony, jak i o nowe funkcjonalności.
Z tego względu firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązań dostarczanych przez Axis Communications.
Dostęp z każdego miejsca
Zadanie stworzenia rozwiązania pozwalającego obserwować wnętrze sklepu przy użyciu dowolnego urządzenia zostało powierzone firmie TOP-KEY, która wdrożyła trzy systemy: system kontroli dostępu, system alarmowy oraz system dozoru wizyjnego. Ostatni całkowicie oparty na urządzeniach sieciowych dostarczanych przez Axis Communications. Sam system alarmowy został zaprojektowany w oparciu o centralę alarmową Satel – Integra.
Rozwiązanie umożliwia archiwizowanie informacji rejestrowanych w salonach, co pozwala znacznie podnieść poziom bezpieczeństwa oraz wspomaga kontrolowanie zdarzeń w salonach. W razie wystąpienia sytuacji alarmowych, managerowie są powiadamiani, a sama informacja na ten temat może być łatwo udostępniana odpowiednim pracownikom, na przykład ochronie.
– Wszystkie zastosowane przez nas systemy i technologie dbają o bezpieczeństwo salonów i umożliwiają ich kontrolę w trybie live bez najmniejszych zakłóceń – wskazuje Marcin Guziński, Dyrektor Operacyjny w firmie TOP-KEY.
Przede wszystkim bezpieczeństwo
Aby umożliwić managerom bezpieczny, zdalny dostęp do systemu dozorowego narzędzia spoza sklepu, firma TOP-KEY przygotowała zewnętrzne adresy IP wraz z tunelami VPN, dedykowane dla kamer Axis. Połączenie systemu dozoru wizyjnego z alarmowym umożliwiło wprowadzenie wielu innowacji, między innymi automatycznego przesyłania zdjęć osób, które włamując się uruchomiły alarm.
Dzięki opracowanemu wdrożeniu spełnione zostały wszystkie oczekiwania klienta dotyczące zarówno jakości dozoru, jak i łatwości dostępu do zebranych materiałów.
– Przystępność działania zaproponowanych rozwiązań i płynność ich implementacji sprawiły, że wraz z rozwojem Celio w Polsce, systemy instalowane przez TOP-KEY są również rozszerzane o nowy sprzęt oraz funkcjonalności i wdrażane w nowopowstałych placówkach – podsumowuje Marcin Guziński.
Chcesz się dowiedzieć więcej na temat przygotowanego rozwiązania? Zastanawia Cię w jaki sposób kamery Axis mogą usprawnić działanie Twoich sklepów? Pobierz case study!