Transport

Lotnisko Kraków Balice pod skrzydłami Axis

Lotnisko Kraków-Balice to drugi największy port lotniczy w Polsce, wielkością ustępuje tylko lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Port ma dobre perspektywy rozwoju jako węzeł komunikacyjny, gdyż w promieniu 100 kilometrów od niego mieszka 8 milionów osób. Lotnisko znajduje się również niedaleko ważnych szlaków transportowych i logistycznych.

Według planów rozwojowych portu od 2025 roku ma on obsługiwać nawet 6,5 miliona pasażerów rocznie. Oznacza to, że lotnisko ma imponującą dynamikę wzrostu – w 2009 roku obsłużyło 2,68 miliona pasażerów a w 2004 – 0,8 miliona osób. Do 2021 roku ma także powstać nowa droga startowa, która jest jedną z najważniejszych inwestycji portu na najbliższe lata.

Aby zapewnić bezpieczeństwo milionom podróżnych, lotnisko zdecydowało się na sprawdzone rozwiązania technologiczne od firmy Axis.

Nie wszystko od razu

Na terenie portu lotniczego już wcześniej działał system dozoru wizyjnego oparty o tradycyjne, analogowe kamery. Kiedyś było to zaawansowane i bardzo drogie rozwiązanie. Jednak obecnie daje ono znacznie mniej możliwości niż kamery IP, rejestrujące cyfrowy obraz.

Z tego powodu dyrekcja lotniska zdecydowała się na najrozsądniejsze wyjście – modernizację istniejącej sieci kamer przy użyciu enkoderów Axis. Dzięki digitalizacji wideo możliwe stało się sprawniejsze zarządzanie obrazem oraz jego archiwizacja. Równocześnie stare rozwiązanie pozostało nienaruszone i w każdej chwili może zostać uruchomione rezerwowo. Nowy system pozwolił niskim kosztem stworzyć kolejne stanowiska dla pracowników dozoru. Dzięki zastosowaniu cyfryzacji obrazu ilość tych stanowisk w praktyce jest nieograniczona.

Lotnisko pod skrzydłami Axis

– Nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru partnera technologicznego. Współpracujemy z Axis Communications już kilka lat, jesteśmy świadomi zalet urządzeń tego producenta i ich możliwości technicznych – komentował wdrożenie Krzysztof Duriak, dyrektor DG Elpro, Solution Gold Partnera Axis odpowiedzialnego za wprowadzenie rozwiązania na krakowskim lotnisku. – Dla nas najważniejsze jest dobro klienta. Ze stabilną i otwartą platformą Axis nie mamy wątpliwości, że dokonaliśmy właściwego wyboru.

Nowe rozwiązanie pozwala wcześniej wykrywać incydenty oraz modernizować dostępne narzędzie bez gigantycznych inwestycji.

– Dzięki cyfrowemu systemowi nadzoru mamy poczucie, że nasi pracownicy i pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie. Nowe narzędzie umożliwia wczesne wykrywanie incydentów i proaktywne reagowanie – podsumowuje Urszula Podraza, rzecznik prasowy Kraków Airport.

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat wdrożenia? Pobierz case study!

Pobierz case study i dowiedz się, jak rozwiązania technologiczne od Axis Communications zmieniają oblicze transportu lotniczego

Zarejestruj się lub zaloguj, by uzyskać dostęp do materiału.

Podziel się:
Rozumiem, że ta strona używa ciasteczek (cookies).
Rozumiem