Handel detaliczny

Klienci licznie odwiedzający – monitoring w Galerii Katowickiej

Pierwsi klienci mogli odwiedzić Galerię Katowicką we wrześniu 2013 roku. W skład kompleksu wchodzi dworzec kolejowy, podziemny dworzec autobusowy oraz centrum handlowe o powierzchni 52 tys. metrów kwadratowych. W Galerii działa ponad 250 sklepów i punktów usługowych, których klienci mają do dyspozycji parking liczący 1200 miejsc.

W przypadku galerii handlowych jednym z kluczowych wyzwań jest zapewnienie najemcom narzędzi umożliwiających badanie liczby klientów przychodzących do galerii, ścieżek którymi podążają oraz szczególnie uczęszczanych sektorów. Wszystkie te czynniki mają wpływ na wysokość czynszu, jaki galeria otrzymuje od sklepów.

Z tego właśnie względu zarządca, firma Neinver, szukała narzędzia, które pozwoli nie tylko policzyć klientów wchodzących do centrum handlowego, ale również wskaże, jak często dany sklep jest odwiedzany.

Ze względu na te wymagania, firma zdecydowała się sięgnąć po kamery Axis Communications, z wbudowanym oprogramowaniem liczącym autorstwa firmy TOP-KEY, która zajęła się także wdrożeniem całości rozwiązania.

Axis Communications i Galeria Katowicka - największy system liczenia klientów w Polsce

30 kilometrów do wiedzy

Wdrożenie rozwiązania umożliwiającego tak dokładne liczenie odwiedzających wiązało się z położeniem 30 kilometrów okablowania strukturalnego oraz sieci światłowodowej.

System został wyposażony w narzędzia automatycznie weryfikujące jego działanie oraz badające funkcjonowanie wszystkich podzespołów. Tym samym możliwe było zmaksymalizowanie efektywności oraz dokładności oprogramowania liczącego. Pozwoliło to znacznie uprościć procedury serwisowe.

Szczególnym wyzwaniem okazało się nietypowe, półokrągłe wejście do obiektu. Konieczne było zainstalowanie 10 kamer oraz synchronizowanie obrazu, aby wykluczyć możliwość kilkukrotnego policzenia jednej osoby.

– Wdrożenie od momentu uruchomienia jest cały czas rozbudowywane – wskazuje Sławomir Madlewski, facility manager z Galerii Katowickiej. – Dane z systemu zliczania znacznie ułatwiają bieżące zarządzanie obiektem handlowym.

Pierwszy krok w przyszłość

W najbliższych planach jest dalsze rozbudowywanie możliwości, jakie niesie ze sobą sieć kamer, między innymi o współpracę z systemem parkingowym. Integracja tych danych pozwoli pozyskiwać kolejne wartościowe informacje na temat klientów odwiedzających obiekt.

Chcesz się dowiedzieć więcej o rozwiązaniach Axis dla retailu? Zastanawia Cię, jakie jeszcze korzyści mogą czerpać galerie handlowe z wykorzystania kamer IP? Kliknij, aby pobrać case study!

Pobierz case study z wdrożenia systemu liczenia klientów w Galerii Katowickiej

Zarejestruj się lub zaloguj, by uzyskać dostęp do materiału.

Podziel się:
Rozumiem, że ta strona używa ciasteczek (cookies).
Rozumiem