Handel detaliczny

Footfall jak Google Analytics. Technologia Axis liczy klientów w Futura Park

Jedną z kluczowych różnic między tradycyjnym retailem a sprzedażą internetową była możliwość dokładnego zmierzenia efektywności tej drugiej, podczas gdy sklepy offline musiały zawsze kierować się mniej lub bardziej dokładnymi szacunkami. Sytuacja ta ulega zmianie dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii oferowanych przez firmę Axis oraz jej partnerów m.in. firmy TOP-KEY.

Futura Park w awangardzie

Krakowskie centrum handlowe Futura Park zostało otwarte 19 października 2011 roku, zajmuje sumarycznie 42 tysiące metrów kwadratowych powierzchni. Klienci mają dostęp do ponad 120 sklepów, kawiarni i restauracji.

Aby działać w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku współczesnego handlu detalicznego, zarządca centrum potrzebował systemu, który pozwoli skutecznie liczyć klientów, badać ich zachowania i na bieżąco analizować przepływ.

Wdrożone rozwiązanie opierało się na wykorzystaniu cyfrowych kamer Axis. Rejestrowany obraz był wysokiej jakości, co umożliwiło zautomatyzowanym algorytmom przetwarzanie i analizę. Tym samym zamiast otrzymania przybliżonej liczby odwiedzających, zarządca centrum dostaje dokładne dane w formie łatwych do generowania raportów. Informacje te są następnie przesyłane do hurtowni danych w centrali firmy w Hiszpanii.

Po wdrożeniu inwestor, firma Neinver, zdecydował się wzbogacić opracowane rozwiązanie o system liczenia samochodów oraz rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Dzięki nim możliwe było określenie jaki jest stosunek klientów przyjeżdżających samochodem, w porównaniu do tych bez samochodu oraz z jakich rejonów przyjeżdżają.

O ile system rozpoznawania tablic rejestracyjnych opiera się na narzędziach dozoru wizyjnego, o tyle sam system liczenia czterokołowych maszyn bazuje na pętlach indukcyjnych. Samochód zaburza emitowane pole elektromagnetyczne, przez co możliwe jest wykrycie go. Pętle umieszczone są pod asfaltem, co minimalizuje ryzyko ich uszkodzenia.

Pełna kontrola nad informacjami

Wszystkie dane gromadzone są w scentralizowanym systemie analizującym informacje. Dzięki elastycznemu interfejsowi możliwa jest dalsza rozbudowa rozwiązania, jego skalowanie oraz tworzenie precyzyjnych raportów.

– Od systemu liczenia klientów wymagaliśmy dokładnych i rzetelnych danych, istotna była też integracja z systemem parkingowym. Rozwiązanie zaproponowane i wdrożone przez TOP-KEY spełnia nasze wymogi i założenia, bez zarzutu działa już od 4 lat – nie kryje zadowolenia Robert Sepioł, Facility Manager z centrum handlowego Futura Park.

Chcesz się dowiedzieć w jaki sposób Twoja firma może skorzystać na rozwiązaniach Axis? Chcesz poznać szczegóły wdrożenia w Futura Park? Pobierz case study!

Pobierz case study i dowiedz się, jak system kamer od Axis wspomaga marketing w Futura Park w Krakowie

Zarejestruj się lub zaloguj, by uzyskać dostęp do materiału.

Podziel się:
Rozumiem, że ta strona używa ciasteczek (cookies).
Rozumiem