Handel detaliczny

Analityka w służbie retail – wdrożenie Axis w Galerii Malta

Poznańska Galeria Malta oferuje ponad 162 tysiące metrów kwadratowych powierzchni i 162 lokale usługowe, handlowe i rozrywkowe oraz parking na 1200 miejsc. Aby ocenić skuteczność prowadzonych działań i jeszcze lepiej zarządzać obiektem, Neinver, zarządca galerii, zdecydował się na wdrożenie systemu opartego na rozwiązaniach Axis.

W ślad za klientem

Jedną z najważniejszych informacji z punktu widzenia zarządcy galerii handlowej jest footfall, czyli ilość klientów odwiedzających obiekt oraz ścieżki ich przepływu. Na tej podstawie zarządca jest w stanie dopasować cenę wynajmu konkretnego lokalu oraz dostosować jego przeznaczenie.

Jednak wiele systemów liczących, takich jak bramki, pozyskuje dane trudne do powiązania z informacjami pochodzącymi z innych źródeł. Aby skuteczniej gromadzić dane niezbędne do efektywnego zarządzania obiektem, Neinver zdecydował się na wdrożenie w Galerii Malta rozwiązania opartego o kamery Axis. Jego przygotowaniem zajął się partner Axis, firma TOP-KEY.

Bazować na danych

Opracowany przez TOP-KEY system pozwolił na liczenie klientów wchodzących zarówno do samej galerii, jak i do lokali pojedynczych najemców. Co więcej, dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer badających ruch poziomy i pionowy, możliwe stało się analizowanie przepływu klientów między strefami i poziomami, w ramach tej samej strefy.

Z zachowaniem klientów można zapoznać się poprzez panel raportujący, nanoszący aktywność odwiedzających na plan galerii. Pozyskiwane w ten sposób dane zostały połączone z informacjami pochodzącymi z systemu liczenia samochodów, opracowanego przez innego dostawcę. Stworzenie takiego rozwiązania było możliwe dzięki zastosowaniu oprogramowania Global2G w ramach systemu GlobalWeb. Dzięki temu uzyskiwana jest informacja na temat stosunku liczby klientów do liczby samochodów.

Analityka w czasie rzeczywistym

– To rozwiązanie zdecydowanie ułatwia obserwację centrum. Nie tylko wejść do obiektu, ale w przypadku zainstalowania strefowych liczników daje możliwość obserwacji i analizy wewnętrznych przepływów klientów, tak w płaszczyznach poziomych, jak i w pionowych ciągach komunikacyjnych – komentuje Tomasz Wojsz, dyrektor Galerii Malta.

Zastosowane rozwiązanie pozwoliło między innymi mierzyć skuteczność działań marketingowych oraz planować kolejne kroki w oparciu o poznawane w czasie rzeczywistym preferencje klientów.

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat możliwości oferowanych przez system opracowany przez TOP-KEY? Zastanawia Cię w jaki sposób rozwiązania Axis mogą wesprzeć Twój biznes? Pobierz case study!

Pobierz case study i dowiedz się, jak system analityczny od TOP-KEY wraz z kamerami Axis wspierają zarządzanie w Galerii Malta

Zarejestruj się lub zaloguj, by uzyskać dostęp do materiału.

Podziel się:
Rozumiem, że ta strona używa ciasteczek (cookies).
Rozumiem