Poznańska Galeria Malta oferuje ponad 162 tysiące metrów kwadratowych powierzchni i 162 lokale usługowe, handlowe i rozrywkowe oraz parking na 1200 miejsc. Aby ocenić skuteczność prowadzonych działań i jeszcze lepiej zarządzać obiektem, Neinver, zarządca galerii, zdecydował się na wdrożenie systemu opartego na rozwiązaniach Axis.
W ślad za klientem
Jedną z najważniejszych informacji z punktu widzenia zarządcy galerii handlowej jest footfall, czyli ilość klientów odwiedzających obiekt oraz ścieżki ich przepływu. Na tej podstawie zarządca jest w stanie dopasować cenę wynajmu konkretnego lokalu oraz dostosować jego przeznaczenie.
Jednak wiele systemów liczących, takich jak bramki, pozyskuje dane trudne do powiązania z informacjami pochodzącymi z innych źródeł. Aby skuteczniej gromadzić dane niezbędne do efektywnego zarządzania obiektem, Neinver zdecydował się na wdrożenie w Galerii Malta rozwiązania opartego o kamery Axis. Jego przygotowaniem zajął się partner Axis, firma TOP-KEY.
Bazować na danych
Opracowany przez TOP-KEY system pozwolił na liczenie klientów wchodzących zarówno do samej galerii, jak i do lokali pojedynczych najemców. Co więcej, dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer badających ruch poziomy i pionowy, możliwe stało się analizowanie przepływu klientów między strefami i poziomami, w ramach tej samej strefy.
Z zachowaniem klientów można zapoznać się poprzez panel raportujący, nanoszący aktywność odwiedzających na plan galerii. Pozyskiwane w ten sposób dane zostały połączone z informacjami pochodzącymi z systemu liczenia samochodów, opracowanego przez innego dostawcę. Stworzenie takiego rozwiązania było możliwe dzięki zastosowaniu oprogramowania Global2G w ramach systemu GlobalWeb. Dzięki temu uzyskiwana jest informacja na temat stosunku liczby klientów do liczby samochodów.
Analityka w czasie rzeczywistym
– To rozwiązanie zdecydowanie ułatwia obserwację centrum. Nie tylko wejść do obiektu, ale w przypadku zainstalowania strefowych liczników daje możliwość obserwacji i analizy wewnętrznych przepływów klientów, tak w płaszczyznach poziomych, jak i w pionowych ciągach komunikacyjnych – komentuje Tomasz Wojsz, dyrektor Galerii Malta.
Zastosowane rozwiązanie pozwoliło między innymi mierzyć skuteczność działań marketingowych oraz planować kolejne kroki w oparciu o poznawane w czasie rzeczywistym preferencje klientów.
Chcesz się dowiedzieć więcej na temat możliwości oferowanych przez system opracowany przez TOP-KEY? Zastanawia Cię w jaki sposób rozwiązania Axis mogą wesprzeć Twój biznes? Pobierz case study!