Handel detaliczny

Analityka offline w handlu detalicznym dzięki kamerom Axis

Firma Adidas to znany na całym świecie producent odzieży i obuwia sportowego. W 2018 roku przedsiębiorstwo odnotowało sprzedaż netto na poziomie 21,915 miliarda dolarów na całym świecie. W Polsce marka jest tak popularna, że jej nazwa stała się synonimem obuwia sportowego.

Podobnie jak wiele innych sieci handlowych, również Adidas potrzebował narzędzi, aby skuteczniej mierzyć efektywność swoich działań oraz optymalizować koszty prowadzenia salonów. Z punktu widzenia retailerów jedną z kluczowych informacji jest liczenie klientów oraz analizowanie pozyskanych w ten sposób danych.

Aby rozwiązać ten problem w sklepach na terenie Czech i Słowacji, Adidas zdecydował się na współpracę z firmą NetRex, autoryzowanym partnerem technologicznym firmy Axis.

Footfall pod kontrolą

Kluczowym elementem opracowanego rozwiązania są kamery Axis M3113-R z zainstalowanym oprogramowaniem AXIS People Counter, przygotowanym specjalnie z myślą o analityce footfallu w sklepach stacjonarnych. Częścią spajającą cały system jest stworzona przez NetRex centralna platforma, która umożliwia sterowanie wszystkimi kamerami z jednego panelu oraz scentralizowane przetwarzanie danych.

Zastosowanie tej platformy pozwoliło również oszczędzić na zakupie serwerów, których może być znacznie mniej niż w przypadku stosowania zdecentralizowanego systemu, potrzebującego serwera w każdej lokalizacji.

Pozyskane dane są ujednolicone i ustrukturyzowane na potrzeby dalszej analizy. Tym samym możliwe jest sprawdzenie, czy konkretne akcje promocyjne wpływają na obecność klientów w sklepie. Dzięki modułowi cashbox firma może wyliczyć dla tradycyjnego sklepu współczynnik konwersji, metryki znanej z e-commerce. Dlatego możliwe jest porównywanie różnych lokalizacji i sklepów oraz wdrażanie najlepszych praktyk w całej sieci.

Siła prostoty

– Otrzymaliśmy precyzyjny, prosty i godny zaufania system, który całkowicie spełnił nasze oczekiwania – podkreśla Jozef Barniak, Franchise Development Manager z Adidas Group na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

Oprócz tych zalet Adidas docenił również łatwość wdrożenia rozwiązania oraz możliwość jego instalacji w ramach lokalnych sieci, wliczając w to infrastrukturę stosowaną do ochrony obiektów.

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat rozwiązania? Zastanawia cię, w jaki sposób podobny system może wspomóc Twój biznes? Pobierz case study!

Pobierz case study, aby dowiedzieć się więcej, na temat zalet wdrożenia zaawansowanej analityki wideo w salonach Adidasa

Zarejestruj się lub zaloguj, by uzyskać dostęp do materiału.

Podziel się:
Rozumiem, że ta strona używa ciasteczek (cookies).
Rozumiem