Handel detaliczny

Analityka retail w praktyce. Kamery Axis w centrum handlowym Outlet Factory

Dzięki kamerom firmy Axis Communications centrum handlowe Outlet Factory na warszawskim Annopolu uzyskało dostęp do precyzyjnych danych na temat zachowania klientów.

Liczenie osób odwiedzających centrum handlowe oraz wyznaczanie tras, którymi się poruszają, to jedne z największych wyzwań, z jakimi mierzą się galerie handlowe na całym świecie. Wśród najczęściej stosowanych rozwiązań wymieniane są bramki, które liczą przechodzące między nimi osoby. Jednak, aby zapewnić swoim klientom komfort oraz pozyskać dodatkowe informacje, sklepy i centra handlowe coraz częściej sięgają po systemy oparte o kamery IP.

Na takie narzędzia zdecydowała się hiszpańska firma Neinver, inwestor stojący za budową centrum handlowego Outlet Factory na warszawskim Annopolu. Budynek miał wykorzystywać najnowsze technologie analityczne dla handlu detalicznego, które umożliwiają liczenie klientów, samochodów oraz badanie satysfakcji klienta. Dane miały być gromadzone z maksymalną dokładnością oraz umożliwiać szczegółową analizę przy użyciu różnorodnych systemów.

Z tego względu Neinver zdecydował się sięgnąć po urządzenia Axis Communications.

Kamery i pętle w jednym systemie

Przygotowaniem narzędzia zajęła się firma TOP-KEY, będąca autoryzowanym partnerem Axis Communications. Kluczowym elementem rozwiązania są kamery Axis, które dzięki wsparciu wyspecjalizowanego oprogramowania, liczą klientów wchodzących do centrum handlowego.

Z kolei liczbę samochodów można poznać dzięki umieszczeniu pod powierzchnią jezdni pętli indukcyjnych. Są one całkowicie niewidoczne dla klientów oraz odporne na uszkodzenia. Wiedza na temat liczby samochodów parkujących przy centrum pozwala zarządzać ilością miejsc parkingowych oraz badać, jak wielu klientów przychodzi do centrum z odleglejszych części Warszawy.

W 2014 roku rozwiązanie zostało wzbogacone o narzędzie do badania satysfakcji osób odwiedzających galerię. W centrum pojawiły się tablety, dzięki którym użytkownicy mogą szybko wypełnić krótką ankietę. System nie wymaga uwagi obsługi obiektu. a sami klienci mogą wyrazić opinię, gdy tylko mają na to ochotę.

Zintegrowane dane

Wszystkie pozyskiwane dane dostępne są w ramach zintegrowanego, przejrzystego interfejsu raportującego. Dzięki niemu operator może sprawniej zarządzać swoim obiektem. Dane mogą być eksportowane, importowane, archiwizowane oraz dowolnie przetwarzane, aby pozyskiwać z nich informacje.

Jednocześnie informacje ze wszystkich Centrów handlowych firmy Neinver przesyłane są do scentralizowanej hurtowni danych, co pozwala przeprowadzać analizy porównawcze i ułatwia optymalizację.

– Rozwiązania zaoferowane przez TOP-KEY nie wymagają żadnej korekty pod względem technicznym – komentuje Mariusz Melerski Site Facility Manager z firmy Neinver. – Po ustaleniu finalnego kształtu projektu wykonawczego i planu wdrożenia, następny kontakt dotyczył informacji o gotowości systemu do pracy i ustalenia terminu szkolenia użytkowników.

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat przygotowanego rozwiązania? Zastanawiasz się, czy podobny system może wspomóc działanie Twojej firmy? Pobierz case study!

Pobierz case study i dowiedz się, jak system kamer wizyjnych od Axis Communications wspomaga marketing w CH Factory Annopol

Zarejestruj się lub zaloguj, by uzyskać dostęp do materiału.

Podziel się:
Rozumiem, że ta strona używa ciasteczek (cookies).
Rozumiem